Home

Kjennetegn bilskilt

Liste over nasjonale kjennetegn på kjøretøy - Wikipedi

1. Internasjonalt vises et kjøretøys opprinnelsesland ved et nasjonalitetsmerke: et skilt med en kode av uthevede store, svarte bokstaver på hvit bakgrunn i nærheten av bakre skiltplate/nummerskilt eller en bokstavkode inkorporert i skiltplatene (vanlig i Europa).. Tilordningen av koder forvaltes av FN under Genève-konvensjonen om vegtrafikk av 1949 og Konvensjonen om veitrafikk av 8.
  2. Betegnelser som kjennetegn eller registreringsnummer brukes av og til for kjennemerker. Andre betegnelser for skiltplater er bilskilt eller nummerskilt. Bilskilt brukes bl.a. i regelverket, mens nummerskilt er mye brukt i dagligtale. Alle dagens skiltplater, utenom US-skilt
  3. Store norske leksikon er et gratis og komplett oppslagsverk skrevet av fagfolk på bokmål og nynorsk. Med opptil 3 millioner brukere i måneden og 550 000 leste artikler hver dag er leksikonet Norges største nettsted for forskningsformidling
  4. Skal du hente ut skilt? Våre trafikkstasjoner er bare åpne for deg som har bestilt time. Er skiltet ditt stjålet eller mistet må du melde det tapt til politiet før du kan bestille nye skilt hos Statens vegvesen. Du må melde tap av skilt til politiet, enten det er tapt eller blitt stjålet.
  5. Sjekk hvor i landet skiltet kommer fra. Et registreringsnummer består av en bokstav- og tallkombinasjon. Bokstavkombinasjonen baserer seg ofte på hvilken trafikkstasjon som har utstedt registreringsnummeret
  6. Stadig flere europeiske land har imidlertid valgt å integrere landkoden i informasjonen som befinner seg på bilens egne kjennetegn, eller bilskilt, som de vanligvis kalles. De aller fleste land godtar dette som erstatning for det klassiske nasjonalitetsmerket, noe europeiske klistremerke-produsenter sannsynligvis ergrer seg over
  7. Personlig bilskilt. Du kan søke om å få personlig bilskilt med din egen bokstav- og tallkombinasjon. Frastjålet eller mistet skilt. Er skiltet ditt stjålet eller mistet må du melde det tapt til politiet før du kan bestille nye skilt hos Statens vegvesen. Av­registrering

Skriv inn registreringsnummer og sjekk informasjon om blant annet frist for EU-kontroll, kilometerstand, utslippsinformasjon, motor, vekt og dekk Bokstaver Sted 4 siffer 5 siffer; BL: Akershus, Asker og Bærum: 1919 - 2006 : 1904 - 1987 : BN: Akershus, Asker og Bærum: 1919 - 1995 : 1908 - 2011 : BP: Akershus. Originale bilskilt / kjennemerker til veterankjøretøy. Skiltene har reflekterende overflate. Lator Skiltfabrikk har produsert originale bilskilt fra slutten av 1950 tallet og frem til 2009. Dette er originale bilskilt brukt i perioden 1. april 1982 - 31. desember 2001. OBS, OBS! For å kunne bruke denne type kjennemerker MÅ kjøretøyet være veteran Merket etter en kjøretur at bilen manglet et skilt forran, dette har mest sannsynelig løsnet/ramlet av under den 12 mil lange turen jeg kjørte, men kan jo selvfølgelig hende at det har blitt stjålet. Uansett er jeg ganske så avhengi av bilen og lurer på om jeg kan kjøre med kun et skilt? Jeg stik..

Hvem eier bilen? Søk med registreringsnummer for å finne kjøretøyets eierforhold, etterlysninger, økonomiske heftelser, EU-kontroll og tekniske detaljer Et kjennemerke for motorkjøretøy, eller bilskilt, er en plate med en kombinasjon av sifre og eventuelt bokstaver som tjener til identifikasjon av et kjøretøy.Kjennetegnet viser kjøretøyets registreringsnummer og er som laget av metall eller plast.Tegnene kan være preget, malt, klebet eller heftet på merket. For noen kjøretøyer, som bil, er det de fleste steder krav om kjennemerker.

Galleri med brukeropplastede bilder av kjøretøy med personlige kjennemerker Nummerskilt, kjennetegn for biler, gjerne kalt bilskilter, har fastsatt størrelse og form. Skiltet følger kjøretøyet.Statens vegvesens trafikkstasjoner og enkelte bilforhandlere utleverer kjennemerker gjennom et elektronisk system. I Norge kunne man inntil nylig ikke velge sifre eller bokstaver selv. Man kan heller ikke velge størrelse på skiltet, siden det er fastsatte størrelser for. Internasjonale bilkjennetegn er særskilte kjennemerker (nasjonalitetsmerker) som motorkjøretøyer i internasjonal trafikk skal ha, så deres nasjonalitet kan være kjent. Kjennemerket skal bestå av én til tre store, svarte latinske bokstaver på hvitt, elliptisk skilt som festes bak på kjøretøyet. EU har innført nasjonalitetsmerkene som en integrert del av nummerskiltene, hvor de er.

Kjennemerke for motorkjøretøy i Norge - Wikipedi

Kjenner du igjen bilskiltene? Det er mange forskjellige bilskilt å se på norske veier. Her gir vi deg oversikten over hvor de stammer fra. ALLE ER NORSKE: I denne saken får du oversikten. Fotomontasje: Dinside.no Vis me Kjennemerke for motorkjøretøy ble innført i Norge gjennom vedtak fra 1899 og først brukt i 1900. Den første bilen med kjennemerke, som rett og slett fikk registreringsnummer 1, var en tosylindra Daimler-lastebil tilhørende Schous bryggeri i Kristiania.Ordninga for kjennemerker har gått gjennom en rekke endringer gjennom åra, først og fremst fordi man har trengt å lage nye ordninger. Les også: Nye bilskilt er blitt billig. Et standardtips er: Desto lenger ut i alfabetet, desto lenger nord er bilen registrert. Men det finnes unntak! Her er bilskiltseriene, med fylke og trafikkstasjon: Østfold. Fredrikstad AD AE AF AH AR AS AT AU AV AW. Halden AA AB AC. Moss AX AY AZ BA BB FN

Forfalskning av bilskilt Undergrunn Det var dog bare en situasjon hvor jeg mistet skiltet på scooteren, mekka mitt eget med riktig kjennetegn og ble oppdaget. 6000 spenn i bot. Dette var rundt 2008-2010 en gang. 5FDP. 489 173. 10. mars 2020 Tyveri av bilskilt: Dette må du gjøre 5.000 tyverier av bilskilt blir anmeldt i løpet av et år. Bare i Oslo ble over 2.000 kjennemerker etterlyst. KOSTBART: Det er klassisk at bilskilter stjeles for å utstyre en tilsvarende, stjålet, modell av samme type for så å føre den ut av landet Bilkjennetegn er mye brukt i kryssord, men det er likevel vanskelig å memorere alle. På denne siden kan du enkelt navigere i mangfoldet ved å benytte søkefunksjonen Personlige bilskilt. Bileiere kan nå søke om en personlig bokstav- og tallkombinasjon på bilskiltet, som de vil få enerett til for en periode på 10 år av gangen. Lovtidend ⏲ 12. juni 2017 15:39 Knut Davidsen Del artikkel. I forskrift 25. januar 1990 nr. 92 om bruk av kjøretøy tilføyes et nytt kapittet 2a. Personlige kjennemerke Det er bare litt over to år siden «EK» ble lansert som de nye bokstavene til elbilenes registreringsskilt, eller kjennemerker som det offisielt heter.. Så langt går elbilen i vinterlige forhold. Men allerede nå er «butikken» på vei til å tømmes for varen

0: Endret ved forskrifter 19 jan 2007 nr. 54, 24 okt 2016 nr. 1246 (i kraft 1 nov 2016), 19 des 2019 nr. 2054 (i kraft 1 jan 2020). Del paragra Regler for bilskilt/kjennetegn Logg inn for å følge dette . Følgere 0. Regler for bilskilt/kjennetegn. Av Lord_Kremmerhus, 22. oktober 2006 i Trafikk. Svar i emnet; Start nytt emne; Forrige; 1; 2; Neste; Side 1 av 2 . Anbefalte innlegg. Lord_Kremmerhus 0 Lord_Kremmerhus 0 Medlemmer; 0 37. Sider i kategorien «Bilskilt» Under vises 18 av totalt 18 sider som befinner seg i denne kategorien Åpner for personlige bilskilt i Norge. Til toppen Kontakt oss: Rådhusgata 3, boks 2515, 9272 Tromsø Tlf. 915 0776

Mange har ønsket å gjøre bilskilt på bobilen personlig. Noen vil ha bikkjas navn på skiltet andre vil ha navnet på seg selv eller ektefellen. Nå blir det mulig. Dersom du har et kreativt navn så får du det på skiltet om du tilfredsstiller et par enkle krav Regler for bilskilt/kjennetegn. Av Lord_Kremmerhus, 22. oktober 2006 i Trafikk. Svar i emnet; Start nytt emne; Forrige; 1; 2; Neste; Side 2 av 2 . Anbefalte innlegg. Lurifaksen 17 Lurifaksen 17 Medlemmer; 17 9 376.

norske bilkjennetegn - Store norske leksiko

Finn kjøretøy. Finn eier og annen informasjon om biler og andre kjøretøy Finn eier av kjøretøy ved bruk av registreringsnummer. Vi gir det svar i løpet av få sekunde Finn eier og annen informasjon om kjøretøyet. Søk med registreringsnummer for å finne eier på bilen

Frastjålet eller mistet skilt Statens vegvese

Norsk bilskilt – Gummigranulat mikroplast

Skiltserier Statens vegvese

Fram til 15. november var 9.785 bilskilt meldt stjålet eller mistet. Førerkortet må fornyes - sjekk hvilken dato som gjelder for deg. Plusser vi på tall fra siste del av november og desember, kommer vi ut med godt over 10.000 bilskilt som ble stjålet eller mistet i fjor Helst vil smuglernettverkene kopiere kjennetegn til biler som står til salgs, og som har samme fabrikat, årsmodell og farge som smuglerbilen. Jeg fikk forklart fra en som satt i bilen hvordan de på norske nettsteder søkte etter bilskilt de kunne benytte på smuglerturen Nye bilskilt blir lettere å lese. Fra 1. november får alle nye biler kjennemerker med ny skrifttype og norsk flagg. Å bytte skilt på egen bil vil koste mellom 400 og 500 kroner Hvert år kommer mange tusen bilskilt på avveier. Uten gyldige skilt har du ikke lov til å kjøre, noe som er ubeleilig. Men at et stjålet kjennemerke kan koste deg tid og penger, det er verre

Bilskilt stjålet

Morsomme bilskilt. Her finnes bilskilt med forskjellige humoristiske innslag. Ofte sitter slike skilt på bakruten Tok bilskilt Politiet fikk i natt meldinger om at flere unge menn tok bilskilt av biler på Brekstad og kastet dem fra seg. Politiet gjennomførte søk etter mennene og fant da ett bilskilt Populære bilskilt. 1 min Publisert: 26.09.17 — 20.47 Oppdatert: 3 år siden. Oslo 20170612.Samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen (Frp) holder pressetreff om personlige bilskilt på Risløkka trafikkstasjon i Oslo mandag.. Nå har nemlig vegdirektoratet sendt ut et forslag på høring som åpner for bruk av personlig bilskilt i Norge. - Bilentusiastene har etterspurt det lenge, og jeg er glad for at det nå sendes på høring forslag om personlige bilskilt i Norge, sier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen i en pressemelding

Slik har det vært de siste årene, og interessen for skilter har aldri vært større enn nå. - Vi opplever faktisk kunder som ringer oss og spør om bilen de er interessert i er registrert, og i. Russisk er et slavisk språk i den indoeuropeiske språkfamilien. Russisk, ukrainsk og hviterussisk utgjør sammen den østslaviske greina av de slaviske språkene. De tre språkene er ganske like og til dels innbyrdes forståelige.

Hvilket land kommer bilen fra? - Dinsid

Svart Tesla model s med kjennetegn: AA AA. Det får man i det minste håpe. Selv om jeg er overbevist om at minimum 95% av de som kjøper disse skiltene kjøper de av egne narsissistiske årsaker mer enn fordi de ønsker å støtte trafikksikkerheten Hellas er en republikk i Sør-Europa, på den sørligste delen av Balkanhalvøya. Foruten fastlandsdelen omfatter Hellas De joniske øyer, Kreta og de fleste øyene i Egeerhavet. Landet grenser i nordvest til Albania, i nord til Nord-Makedonia og Bulgaria og i øst til Tyrkia. Hellas var en gang det ledende kulturområdet i Europa. Senere fulgte en lang periode med isolasjon, fattigdom og. Man kan velge om man vil bruke personlig eller vanlig bilskilt. Skal man utenlands med bilen tror jeg man må bruke standard kjennetegn. Personlige bilskilt vil også ikke følge bilen hvis man selger den. De er dine i 10 år så vidt jeg har forstått det. Husker det var en sak om en eier av et El-firma som kjøpte bilskilt en sen fredag

Skilt og prøveskilt Statens vegvese

Kjennetegn for biler, gjerne kalt bilskilter eller nummerskilter, har fastsatt størrelse og form. I sommer kan vi skifte til nye og friskere bilskilt. Det øverste skiltet er et fransk standard EU-skilt av nyere dato Klart at forfalskning og en faktisk endring på et bilskilt utsendt av vegvesenet er en ulovlig ting og kanskje kvalifiserer til dokumentforfalskning dersom det er en grov endring, men herregud det er bare en fargeendring... Del dette innlegget. Lenke til innlegg hva slags krav det er til utformingen av nasjonalitetsmerke på kjennetegn Om jeg skulle kjøpt et personlig bilskilt så hadde jeg kjøpt f.eks WJG 814 eller LE LN 214 eller noe lignende slik at det så ut som et helt random Svensk eller Tysk bilskilt. Så kunne naboene lurt på hva slags utlending som kjørte rundt i nabolaget. Hvit BMW M2 med kjennetegn: AGNT007

Kjøretøyopplysninger Statens vegvese

Statens vegvesen har lenge hatt en tjeneste hvor du kan finne ut hvem eieren er hvis du har bilnummeret. Ved å sende en SMS, får du etter kort tid en melding om hvem som eier bilen - Den dagen det var frislipp på skilter hev jeg meg på, sier Trond Bråten. Lillehamringen er eier av en personbil med et ganske så spesielt kjennetegn Kjennetegn Tilbehør fra Spreadshirt Unike motiver 30 dagers returrett Bestill Kjennetegn Tilbehør på nett nå Det er ikke forbudt å kjøre med møkkete bil. Men er kjøretøyet så skittent at registreringsnummeret ikke synes, kan du i verste fall bli anmeldt og bøtelagt

Bokstavene i norske registreringsnumme

Bedre sent enn aldri. I oktober er det endelig klart for amerikanske skilt-størrelser på norskregistrerte biler. Prosessen med å godkjenne amerikanske skilt også på norske biler startet allerede i 2016, og anført av samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen ville regjeringen rydde unna et problemområde for amcar-entusiastene. Mange amerikanske biler er nemlig designet spesifikk for å. MISFORNØYD: Alex Skulstad har klaget etter at han fikk 2000 kroner for å kjøre uten bilskilt. Skiltet lå slik du ser på bildet da han ble stoppet av politiet søndag. Foto: PRIVAT. Hvis en bil uten kjennetegn blir innblandet i en ulykke, kan det føre til problemer Kjennetegn Capser fra Spreadshirt Unike motiver 30 dagers returrett Bestill Kjennetegn Capser på nett nå Kjennetegn Kopper & tilbehør fra Spreadshirt Unike motiver 30 dagers returrett Bestill Kjennetegn Kopper & tilbehør på nett nå

Folk fra hele landet skrur på BS-skilt Stikkord: kjennetegn bobil Nyttig Skiltnummere til bobiler av Campingbil.net. Trafikkstasjonene tildeler bobiler skiltnummer. Her finner du reglene for tildeling av tallserier og bokstavkombinasjoner til bilskilt. Trafikkstasjonene skal tildele bilskilt (kjennemerke) med bokstavkombinasjon og tall fra følgende serier:. Landets mest populære bilskilt. Folk fra hele landet skrur på BS-skilt. 2. mars 2012. Mange nybilkjøpere nøyer seg slett ikke med hjemstedets ordinære bokstaver når bilen førstegangsregistreres. Særlig BS-skilt fra Asker og Bærum spres for alle vinder, foruten mer kreative løsninger.. Jeg drister meg til å stille følgende spørsmål, selv om det ikke har noe med slektsforskning å gjøre. Hvordan så et ambassade bilskilt ut i 1950-årene? Jeg mener det var ovalt med kjennetegn. Jeg kjenner til at det ble brukt et ovalt skilt merket med CD, men det mener jeg var på et senere tidspun.. Page 1 of 2 - hvem produserer bilskilt? - posted in Teknisk & Mekking: Trenger et smalt lite, isteden for det firkantede til chevyen. Hvem produserer dette?MVH Fred.Jeep Cherokee Ltd. 2,5 Td 96Chevrolet Silverado K3500 6,5Td 95 freddyhaug@hotmail.co

Kjennemerke for motorkjøretøy i Norge – Wikipedia

§ 1-2. Definisjoner. Definisjonene i vegtrafikkloven og i forskrift 25. januar 1990 nr. 91 om krav til kjøretøy, forskrift 4. oktober 1994 nr. 918 om tekniske krav og godkjenning av kjøretøy, deler og utstyr (kjøretøyforskriften) og forskrift 5. juli 2012 nr. 817 om godkjenning av bil og tilhenger til bil gjelder tilsvarende for denne forskrift Svenske bilskilt. For å sjekke/finne informasjon om et Svensk registrert kjøretøy, følg denne lenken. Informasjonen tilbys av Transport Styrelsen Skal nevnes at det var en bil nr. 2 som også fikk seg en bulk fra svensken fra helvett Bilskilt har generelt blitt mere og mere like Du finner 50750 biler til salgs på FINN Bil. Søk blant alle bilmerker og modeller i hele Norge Synonym til bilskilt. Se alle synonymene vi har til bilskilt i ordboka. Filtrer søkeresultatet for å få et mer nøyaktig treff. Eksempel: kry**or Tillater bruk av små bilskilt på biler levert originalt med dette. Åpner for personlige kjennetegn; Økt tillatt maksbredde for bobil; Sikret at bobiler kan kjøre i 110 km/t fartsgrense; Forenklet regelverk for amatørbygde kjøretøy; Forlenget kontrollintervall for bevaringsverdige kjøretøy over 30 år

Originale bilskilt til veteranbiler FINN

For å kunne bestille personlig bilskilt må man logge seg inn som privatperson eller firma. Har man biler som man kan bruke et personlig bilskilt på, for eksempel privatbilen, får man bestilt og betalt. Annonseinformasjon. Du kan kun søke om personlig bilskilt til person, vare-, lastebil og buss Lofotposten har fått flere tips om at det også skal ha blitt stjålet bilskilt. - Jeg kan bekrefte at vi har fått melding om at kjennetegn fra flere biler er blitt stjålet på Vestvågøy. På noen er begge skiltene stjålet, andre bare det ene Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget.VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes Kriminelle østeuropeere kopierer norske bilskilt. Øst-europeiske kriminelle kjøper falske norske bilskilt på internett i Polen. Helst vil smuglernettverkene kopiere kjennetegn til biler som står til salgs, og som har samme fabrikat, årsmodell og farge som smuglerbilen

Mistet/stjålet bilskilt, kan jeg kjøre? - Bil og motor

Ja til personlige bilskilt NYTT TEMA << < Side 4 > >> Innlegg: 5419. SUV. 15.06.17 20:01. Del. passat06: Kan med stor grad av sikkerhet love at jeg aldri kommer til å benytte meg av dette tilbudet. Føler svært lite behov for å stikke meg ut på denne måten Elektroniske Skilt - bildedekor, bilskilt, boards, bilprofilering, arbeidsvarsling, alugraf, bildekor, design, brannvernskilt, dekor, diodeskilt, fasadeskilt - Finn. Ved 15-tiden søndag opplyser politiet at det er blitt stjålet bilskilt fra en personbil på Borgestad i Skien. Kjennemerket er NF29950. - DOKUMENTFORFALSKINING. Om lag to timer senere opplyser de at det også er blitt stjålet bilskilter fra en personbil i Porgsrunn. Dette kjennemerket er NF 58610 stjÅlet bilskilt: Politiet ber om tips fra publikum etter at et stjålet kjennetegn med nummer SV10345 den siste tiden har blitt benyttet av flere biler, bl.a. Mercedes, Ford og BMW. På Twitter.

Kjøretøyopplysninger - Bilregistere

Blant dem som nå glade og fornøyde kjører rundt med hvert sitt personlige bilskilt er Lars Erik Svanholm og Martin Andresen på Gimse i Melhus. Svanholms Tesla Model X har kjennetegn MR X, mens Andresens Tesla Model S har registreringsskiltet SHINE. LES OGSÅ: Flere tar automatgir-lappen: - Om 15 år vil det være unødvendig å kunne gir 4. sep En «bivirkning» mange ikke var klar over, er at personlig bilskilt låser bilen til Norge. Skal du på Harry-tur, må du faktisk skru på originalene. aug Kjennemerke for motorkjøretøy ble innført i Norge gjennom vedtak fra 5 Utenlandske kjennemerker i Norge; 6 Militære kjennetegn; 7 Bilskilt Stadig flere europeiske land har imidlertid valgt å integrere landkoden i informasjonen som befinner seg på bilens egne kjennetegn, eller bilskilt , som de vanligvis kalles. Nasjonalitetsmerke, Land. BIH, Bosnia-Hercegovina. Europlates: Velkommen til mi samling fotografi av bilskilt Rappet bilskilt Artikkeltags. Nyheter; Foto: Kine Moxness Sandnes. Publisert: 28. april 2012, kl. 20:52 Sist oppdatert: 28. april 2012, kl. 20:52. Artikkelen er over 8 år gammel Men skilttyven tenkte kanske ikke over at to forskjellige kjennetegn på samme bil skaper mistanke. DE

Bestille nye bilskilt pris | Om livet i NorgeKongens A-2

En mann i 30-årsalderen fra Surnadal må sone 60 dager i fengsel etter en rekke mindre lovbrudd de siste årene Nye bilskilt venter på EU-ja I sommer skulle vi fått nye bilskilt. Nå kan det drøye innpå to år før skiltene er på plass. Og Vegdirektoratet sier fortsatt nei til personlige bilskilt Hihihi:) En vanvittig vitti samling harry folie, på matchende bil... Flotte biler, som blir enda flottere med vinyl og personlig bilskilt (Kl. 19.30) I løpet av julen er det blitt stjålet to kjennetegn fra en bil på Kirkenær Stoppet fordi han manglet bilskilt - pågrepet for besittelse av hasj og sprit. Han ble stoppet fordi det ikke var kjennetegn på bilen. Deretter fant politiet hasj i bilen og smuglersprit og store mengder hjemmebrent hos ham. Hjemmebrentutstyret fant politiet på mannens toalett

• Svulst i buken.
  • Bryan cranston frau.
  • Ducktales 2017 episode list.
  • Aldara mollusker.
  • Marcus & martinus first kiss.
  • Stan lee height.
  • Ingefærshots hvorfor.
  • Matador hjemmeside.
  • Muskelaufbau knie trainingsplan.
  • Borderline personlighetsforstyrrelse splitting.
  • Eddie redmayne twitter.
  • Bisamratte vertreiben.
  • Hercules disney norsk.
  • Pizza skien gimsøy.
  • Lan trondheim 2018.
  • Betennelse i ryggraden.
  • Sharepoint online pnp.
  • Oppussing borettslag.
  • Reiseblogg barcelona.
  • Radhaus ingolstadt werkstatt.
  • Åpningstider butikker beitostølen.
  • Gemälde 14. jahrhundert.
  • Pakkeliste storbyhelg.
  • Www dagensnyheter net.
  • Juckende pickelchen schwangerschaft.
  • Nena biographie.
  • Lofoten landskap.
  • Ord som starter med c.
  • Studera master utomlands.
  • Lablue alternative.
  • Kaniner som krangler.
  • Hvor ligger folgefonna.
  • Hioa retningslinjer for oppgaveskriving.
  • Oleander im märz schneiden.
  • Enkel pallesofa.
  • Kompostbinge metall.
  • Golvhögtalare 10 tum.
  • Indurert hud.
  • Marktstraße 6 stadtallendorf.
  • Pearl harbor angriff.
  • Kulturelt mangfold definisjon.